بررسی خودرو پروتون X50

امتیاز کلی یک بسته کامل SUV از پروتون، ترکیبی از ظاهر شیک، فضای داخلی کاربردی، کیفیت ساخت خوب، عملکرد عالی،

توسط مدیر سایت در 12 خرداد 1402

امتیاز کلی

یک بسته کامل SUV از پروتون، ترکیبی از ظاهر شیک، فضای داخلی کاربردی، کیفیت ساخت خوب، عملکرد عالی، هندلینگ مناسب و فناوری ایمنی درجه یک (اگر فقط در نسخه برتر باشد). ارزش برای پول خرید.

برای

  • ظاهری اسپرت و مدرن
  • عملکرد قوی
  • فضای داخلی گران به نظر می رسد
  • تعادل سواری و هندلینگ خوب

در برابر

  • چکمه نسبتا کوچک
  • بدون Apple CarPlay، Android Auto
  • ایمنی فعال فقط در پرچمدار

کارایی

موتور توربو سه سیلندر کوچک 1.5 لیتری بسیار قوی می کشد، با یک موسیقی متن زیبا نیز. تنها تفاوت کمی بین نسخه های کم مصرف و پرچمدار. گیربکس نرم است، عمدتا نامحسوس است و دورهای پایینی را در کروز نگه می دارد. ترکیب عالی

سواری و هندلینگ

برای سواری به جای هندلینگ بهتر است، اما این سازش خوبی برای یک SUV است. راحتی در اطراف شهر مناسب است، در بزرگراه ها به اندازه کافی صاف است. کنترل بدنه کاملاً خوب است، به دلیل بی حس بودن فرمان کاملاً مطابق با استانداردهای بالای معمول سواری و هندلینگ پروتون نیست، اما در کل بسیار توانمند است.

راحتی

صندلی های جلو فاقد تکیه گاه ران هستند، اما بقیه کابین نسبت به قیمت عالی هستند. کیفیت ساخت بالاتر از حد متوسط ​​کلاس است، با احساس برتری که آن را از همتایان خود بالاتر می برد. پالایش نیز خوب است و آن را به یک SUV روزمره بسیار خوب برای خانواده تبدیل می کند.

ایمنی

بسته به نوع متفاوت است. استاندارد فقط 4 کیسه هوا دارد که بسیار ضعیف است، در حالی که ویژگی های ایمنی فعال فقط در پرچمدار وجود دارد. با این حال، FS را دریافت کنید و سیستم های ایمنی پیشرفته و پیشرفته رانندگی را دریافت کنید - کامل ترین بسته برای پول.

فضا

فضای داخلی خوب است، با فضای پای فراوان برای سرنشینان صندلی عقب و عرض کافی برای جا دادن سه بزرگسال در عقب. فضای چکمه از بسیاری از رقبای خود تنگ تر است، اگرچه برای اکثر خانواده ها باید به اندازه کافی بزرگ باشد.

ارزش

باز هم، بسته به نوع انتخابی شما متفاوت است. پرچمدار با مشخصات بالا همه تجهیزات فانتزی را در اختیار دارد، اما قیمت مناسبی نیز دارد. افزایش قیمت اخیر ارزش پیشنهادی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، اما هنوز هم برای پول انتخابی عالی است

.

ساب کامپکت است که توسط خودروساز مالزیایی پروتون تولید شده است . این خودرو که به عنوان یک سگمنت B SUV به بازار عرضه شد، در 15 سپتامبر 2020 معرفی شد و در 27 اکتبر 2020 عرضه شد. این مدل دومین شاسی بلند این برند پس از X70 است . این خودرو یک جیلی بینیو با تغییرات متعدد از جمله تبدیل فرمان سمت راست و چندین تنظیمات مکانیکی است. [3] [4]
نمای کلی

پس از خرید پروتون توسط جیلی در سال 2017، پروتون مالکیت معنوی طراحی، توسعه، ساخت، فروش، بازاریابی و توزیع Geely Binyue را در کنار Boyue ( X70) و Jiaji تضمین کرد . [5] نمونه های اولیه استتار شده در حال آزمایش در جاده های عمومی در مالزی از فوریه 2019 مشاهده شدند. [6] [7]

به عنوان جیلی بینیو، این خودرو با همان پلت فرم BMA که به طور مشترک توسط جیلی و ولوو توسعه یافته است، ساخته شده است . [8] توسعه طراحی بیرونی Binyue توسط جیمی بارت رهبری شد. [9] طراح اصلی پروتون و جیلی ادعا کردند که طراحی وسیله نقلیه از یک جت جنگنده الهام گرفته شده است. [10]

برخلاف X70 که در ابتدا از چین وارد شد، X50 از روز اول در کارخانه پروتون در Tanjung Malim با محتوای محلی 40 درصد ساخته شد و حاوی 406 قطعه مخصوص X50 است. [11] [12] [13] اولین واحد در 15 سپتامبر 2020 از خط مونتاژ خارج شد. [14]

X50 در زمان عرضه در چهار نسخه استاندارد، Executive، Premium و Flagship در دسترس بود. [15]

    نمای عقب

    نمای عقب
    داخلی

    داخلی
    موتور

    موتور

پیشرانه

X50 با دو گزینه موتور در مالزی عرضه می شود که هر دو واحد 1.5 لیتری سه سیلندر با توربوشارژر کد JLH-3G15TD هستند که به طور مشترک توسط جیلی و ولوو ساخته شده اند. [16] نوع موتور تزریق پورت به صورت استاندارد و موتور تزریق مستقیم برای نوع پرچمدار موجود است. [17] [18]
موتورهای بنزینی [19]
مدل     موتور     قدرت     گشتاور     انتقالات
1.5T PFI     1477 سی سی (90.1 مکعب اینچ) I3 توربوشارژ     150 اسب بخار (110 کیلووات؛ 148 اسب بخار) @ 5500 دور در دقیقه     226 نیوتن در متر (23.0 کیلوگرم در متر؛ 167 پوند در متر) @ 1500-4000 دور در دقیقه     7 سرعته DCT مرطوب
1.5 T- GDi     1477 سی سی (90.1 مکعب اینچ) I3 توربوشارژ     177 اسب بخار (130 کیلووات؛ 175 اسب بخار) @ 5500 دور در دقیقه     255 نیوتن در متر (26.0 کیلوگرم در متر؛ 188 پوند در متر) @ 1500-4000 دور در دقیقه
ایمنی
X50 به چهار کیسه هوا، کنترل پایداری خودرو، کمک شروع در سربالایی، کنترل فرود در سراشیبی و لنگر صندلی کودک ISOFIX عقب به صورت استاندارد مجهز شده است. [20] تریم های بالایی دارای شش کیسه هوا و یک سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک خواهند بود، در حالی که تریم پرچمدار مجموعه ایمنی پیشرفته سیستم کمکی رانندگی (ADAS) را به دست آورد که شامل کروز کنترل تطبیقی ​​با عملکرد توقف و حرکت، کمک مرکز خط، ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده، کمک حفظ خطوط، نظارت بر نقاط کور و نور بالا خودکا

 

منبع

https://www.proton.com/en/find-a-car/protonx50

https://en.wikipedia.org/wiki/Proton_X50

https://mrshofer.ir/

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن