تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ تبدیل مشتریان2022-10-24
اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ روشها و تکنیکهای بازاریابی در اینستاگرام وبلاگ پونیشا
ایجاد محتوای جذاب و متفاوت که هم با اصول تبلیغاتی اینستاگرام همخوانی داشته باشد و هم نظر مخاطبان را جلب کند، کار سادهای نیست. علاوه بر این، برخی کسبوکارها با محدودیتهایی در زمینه تبلیغ محصولات خود مواجه میشوند، بهویژه در زمینه محصولاتی که نیاز به تأیید از طرف اینستاگرام دارند (مثل داروها یا محصولات مربوط به سلامت). تبلیغات در اینستاگرام یکی از قدرتمندترین روشها برای جذب مخاطب و افزایش فروش در دنیای دیجیتال است. برای اینکه تبلیغات شما مؤثر واقع شوند، باید دقیقاً بدانید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند.
در این یادداشت، ۷ روش کاملاً عملی و ساده را بررسی میکنیم که بدون نیاز به تبلیغات مستقیم، مشتریان بیشتری جذب کنید و فروش خود را افزایش دهید. این روشها نهتنها کمهزینه هستند، بلکه اگر درست اجرا شوند، تأثیر طولانی مدتی هم خواهند داشت. در استوری یا پستهایی که منتشر میکنید، از مخاطبان جدید دعوت کنید که شما را دنبال کنند یا با شما تعامل داشته باشند. با افزایش استفاده از دستیارهای صوتی مانند Google Assistant و Alexa، بازاریابی مبتنی بر جستجوی صوتی اهمیت زیادی پیدا کرده است.
سعی کنید پیشنهادات ردنشدنی و شگفتانگیز به کاربران خود ارائه کنید؛ مثلاً به آنها بخواهید ایمیل خود را وارد کنند تا یک کد تخفیف 80 درصدی برای خرید محصولات کسبوکار اینترنتیتان دریافت کنند! بنظرتان چند نفر از کاربران چنین تخفیفی را رد میکنند؟ احتمالاً درصد بسیار بالایی از آنها این پیشنهاد را قبول کنند! کافی است در استوری خود به کاربران بگویید که اگر لینک موجود در استوری را باز کنید، یک کد تخفیف 80 درصدی هدیه دریافت میکنید!
حال که دانستیم افزایش تعامل در پست و استوری پیج اینستاگرام چه تأثیری در رشد کسب و کار دارد، بهترین راه های افزایش نرخ تعامل را بیان میکنیم. موثر ترین راه های افزایش تعامل در شبکه اجتماعی اینستاگرام شامل موارد زیر میباشند که در ادامه در مورد هرکدام بیشتر توضیح خواهیم داد. تبلیغات در اینستاگرام مانند تبلیغات هدفمند اینترنتی برای معرفی کسبوکار، محصولات و خدمات به مخاطبان هدف به کار میرود. در تبلیغات هدفمند اینترنتی، مخاطبان هدف مشخص میشوند و تبلیغات تنها به آنها نمایش داده میشود.
همچنین افزایش فعالیت کاربران در پیج، یکی از مهمترین عوامل برای رشد و موفقیت در شبکههای اجتماعی است. افزایش تعامل کاربران، عبارت از بالا رفتن تعداد کامنتها، لایکها، به اشتراکگذاریها و بازخوردها است.مجموعه این عوامل، احتمال جذب مشتریان و مخاطبان بالقوه را بیشتر میکند. یکی از بزرگترین اشتباهات پیجهای اینستاگرامی تازهکار، پست گذاشتن در رابطه با موضوعات مختلف است.
از طرف دیگر می توان از قرقره ها برای ایجاد ویدیوهای کوتاه و جذاب استفاده کرددر مورد محصولات یا خدمات برند شما به روشی سرگرم کننده و خلاقانه. با گنجاندن این ویژگیها در استراتژی محتوای خود، میتوانید روایت قانعکنندهای ایجاد کنید که برند شما را از رقبا متمایز میکند و مشتریانی را که مشتاق تعامل با برند شما هستند، جذب میکند. فید اینستاگرام – جریانی بی پایان از محتوای جذاب بصری، جایی که کاربران در دوز روزانه الهام، سرگرمی و آموزش خود پیمایش می کنند. با میلیونها پستی که برای جلب توجه رقابت میکنند، جای تعجب نیست که تنها تعداد معدودی موفق میشوند تا اسکرولها را در مسیر خود متوقف کنند.
این فرآیند نه تنها باعث افزایش سودآوری میشود، بلکه با استفاده بهتر از ترافیک موجود، هزینههای جذب مشتری را نیز کاهش میدهد. این روزها لایو اینستاگرام به گزینهای محبوب برای افزایش تعامل با کاربران تبدیل شده است. برگزاری Live به شما امکان میدهد تا در هر زمان و مکانی با مخاطبان خود در ارتباط و تعامل مستقیم باشید. برای بسیاری از افراد برقرار کردن ارتباط با یک شخص یا گروهی از اشخاص نسبت به برقراری ارتباط با یک پیج اینستاگرامی آسانتر است. پنهان شدن گردانندگان یک اکانت اینستاگرام پشت نام پیج تجاری تاثیر مثبتی روی مخاطبان نخواهد داشت.
پلتفرمهای بینالمللی مانند گوگل و فیسبوک برای این تبلیغات مورد استفاده قرار میگیرند. شما میتوانید از طریق نظرات، پیامها و استوریها با مخاطبان در ارتباط باشید و به سوالات و نیازهای آنها پاسخ دهید. در صورتی که بدانید دایرکت مارکتینگ چیست میتوانید از روشهای آن برای افزایش نرخ تبدیل مخاطبان به مشتریان استفاده کنید.
با این روش در مدت زمان کوتاهی در معرض دید افراد زیادی قرار میگیرید و علاوه بر آن در آینده فرصت ایجاد رابطه با این افراد را خواهید داشت که ممکن است به فروش بیانجامد. استفاده از هشتگ گذاری تاثیرگذار در اینستاگرام مرتبط با صنعت و نیازهای مخاطبان هدف، به شما کمک میکند تا محتوایتان را برای افرادی که به آن علاقهمند هستند، قابل دسترس کنید. هشتگها همچنین به شما کمک میکنند تا مخاطبان جدید را جذب کنید و در جستجوهای مرتبط با کسب و کارتان دیده شوید.
یکی از تغییرات اساسی در بازاریابی مستقیم، ادغام کانالهای مختلف ارتباطی برای ایجاد یک تجربه یکپارچه است. همچنین، هوش مصنوعی، گیمیفیکیشن و بازاریابی صوتی تجربه کاربری را در این نوع بازاریابی بهبود میبخشند. اگر میخواهید تبلیغ شما صرفاً در اینستاگرام منتشر شود، تیک فیسبوک را بردارید و تیک «Audience Network» را روشن کنید. به عنوان مثال روزانه تعداد مشخصی پست یا استوری منتشر کنید و این تعداد را هر روز رعایت کنید. الگوریتم اینستاگرام به طور مداوم در حال تغییر است و ممکن است تبلیغاتی که قبلاً موفق بودهاند، به دلیل تغییرات الگوریتم عملکرد ضعیفی داشته باشند. با استفاده از این دادهها، میتوانید تبلیغات خود را بهینهسازی کنید و به نتایج بهتری دست پیدا کنید.
همچنین، شرکتهایی که از هوش مصنوعی برای شخصیسازی پیامها بهره میبرند، نرخ تبدیل بهتری دارند. نفوذ بالای اینفلوئنسرها و تاثیری که بر مخاطبان دارند باعث شده تا در بحث آموزش تبلیغات در اینستاگرام جایگاه ویژهای برای اینفلوئنسر مارکتینگ در این شبکه اجتماعی قائل باشیم. البته انجام تبلیغات به این شیوه هزینههایی مثل دستمزد اینفلوئنسر، هزینه تولید محتوا و هزینههای جانبی مثل هدایا را در پی دارد که نباید از آن غافل شد.
هر پیج اینستاگرامی، یک فروشگاه آنلاین برای انواع کسب و کارها تبدیل شده است. اما سوال اصلی اینجاست که کدام فروشگاه میتواند بیشترین مشتری را جذب کند؟ فروشگاهی که هنر تبلیغ را بلد باشد! پس چگونه میتوانیم در اینستاگرام بهتر تبلیغ کنیم؟ این سوال ممکن است برای شما به عنوان یک فروشنده، اهمیت داشته باشد.
انتخاب اینفلوئنسر مناسب با توجه به نوع کسب و کار و محصولات شما میتواند تاثیر بسزایی در موفقیت کمپین تبلیغاتی شما داشته باشد. تبلیغات موثر در اینستاگرام در ایران به یکی از اساسیترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است. با توجه به حضور گسترده کاربران ایرانی در اینستاگرام, کسبوکارها میتوانند از ظرفیتهای تبلیغاتی این پلتفرم برای توسعه برند خود استفاده کنند. تبلیغات در اینستاگرام به دو دسته کلی تبلیغات ارگانیک (Organic) و تبلیغات پولی (Paid) تقسیم میشود که هر کدام به شیوههای خاصی اجرا میشوند و برای کسب وکارهای مختلف, بسته به هدف و بودجه, کاربرد دارند.
ارتقای نرخ تبدیل پیج فروشگاهی در اینستاگرام چه اهمیتی دارد؟
یکی از بهترین و پر هزینهترین روشهای اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام، انتخاب سفیر برند است. برای اینکه اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام باید با یکی از این حسابهای کاربری محبوب در اینستاگرام ارتباط برقرار کرده و از او بخواهید تا تبلیغات شما را در پیج خودش قرار دهد. به دلیل این امکانات متعدد و البته ماندگاری همیشگی پستهای اینستاگرام در فید حساب کاربری، پست گذاشتن در این شبکهی اجتماعی، بهترین راه تبلیغات در اینستاگرام است. با اینکه تنها ۱۸ درصد از مردم IGTV را نگاه میکنند اما به اشتراکگذاری ویدئوهای تبلیغاتی میتواند یکی از راه های تبلیغ در اینستاگرام برای دسترسی به خیل عظیمی از مخاطبان باشد. در زیر، نکات و تکنیکهایی را که میتوانید از آنها برای تبلیغات در IGTV استفاده کنید، به شما آموزش میدهیم.
استفاده از عناصر بصری مثل بیو مناسب, ایموجیها و هشتگهای محبوب میتواند به افزایش دید تبلیغات کمک شایانی کند. همچنین, انتخاب صفحات مرتبط و تخصصی برای تبلیغ به منظور جذب دنبالکنندگانی که به موضوعات شما علاقهمند هستند, از اهمیت ویژهای برخوردار است. تولید محتوای باکیفیت و ماندگار نیز نقشی کلیدی در حفظ اعضای جدید ایفا میکند. در نهایت، ارزیابی دقیق نتایج تبلیغات پس از پایان کمپین برای بهبود استراتژیهای آینده, امری حیاتی است.
برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اینستاگرام مارکتینگ در اصفهان و دریافت مشاوره از کارشناسان ما در آژانس تبلیغات نکسوس با ما در تماس باشید. در این مبحث به شما یاد می دهیم که چگونه فالور واقعی را برای پیج تان چه پیج کاری باشد یا شخصی جذب کنید. از ویژگیهای جدید اینستاگرام میتوان به دکمه خرید مستقیم در استوریها اشاره کرد. این امکان به شما اجازه میدهد که بهطور مستقیم و بدون نیاز به خروج از اپلیکیشن، مشتریان را به سایت خود هدایت کنید و خرید را برای آنها تسهیل کنید. برگزاری مسابقات و ارائه جوایز میتواند یکی از روشهای مؤثر برای جذب فالوور باشد.
استراتژی PPC (Pay-Per-Click) تبلیغات شامل نتایجی است که با برچسبهای Ad یا Sponsored در بالای صفحات یا پایین نتایج گوگل ظاهر میشوند. اگر هر روز در حال شات کردن صفحات مختلف باشید، ممکن است مخاطبان خسته شوند و حتی صفحه شما را ترک کنند. وقتش رسیده به چند نکته کلیدی بپردازیم که شاتهای شما حرفهایتر و مؤثرتر شوند. این نکات کمک میکنند هم تأثیر بیشتری روی مخاطبان داشته باشید و هم روابط بهتری با دیگر صفحات بسازید. در این مقاله قرار است خیلی ساده و کاربردی، این تکنیک را بشناسید و یاد بگیرید چطور از آن به نفع پیجتان استفاده کنید.
اینستاگرام کنترل کاملی نسبت به زمان اجرای تبلیغات هزینهای که برای آن در نظر گرفتهاید، ارائه میدهد. برای فروش بیشتر در پیج اینستاگرام نیاز داریم که فالورهای خود را اصولی جذب کنیم نه این که فالور فیک بخریم. راه و روشهای مشخصی برای جذب فالور در اینستاگرام وجود دارد که بدین شرح هستند.
در پایان، برندها باید به استفاده هوشمندانه از تبلیغات اینستاگرامی بپردازند تا به صورت مؤثر مشتریان جدید را جذب کنند. این شامل استفاده از تکنیک های هدفگذاری دقیق، نظارت بر عملکرد تبلیغات و بهینه سازی مداوم کمپین هاست. با ایجاد محتوای مناسب و ارزشمند برای مخاطبان و استفاده از تجربه های موفق برندهای بزرگ، کسبوکارها میتوانند اینستاگرام را به ابزاری سودآور برای رشد و جذب مشتریان جدید تبدیل کنند. برندها با اینفلوئنسرها به روش های مختلفی از جمله همکاری بلندمدت، ارسال محصولات برای معرفی، یا برگزاری مسابقات مشترک همکاری می کنند. انتخاب اینفلوئنسر مناسب با توجه به نوع مخاطبان هدف و زمینه فعالیت اینفلوئنسر اهمیت زیادی دارد؛ این انتخاب می تواند تأثیر مستقیمی بر نتایج کمپین داشته باشد. تبلیغات استوری در قالب ویدیو یا عکس بهصورت تمام صفحه برای کاربران نمایش داده میشود و یکی از پرطرفدارترین انواع تبلیغات اینستاگرامی است.
حتی میتوانید از یک اسکرینشات ساده اما زیبا برای شات استوری استفاده کنید. تحلیلهای لحظهای (Real-Time Analytics) به کسبوکارها کمک میکند تا رفتار کاربران را در زمان واقعی بررسی کرده و تصمیمات بهتری بگیرند. بازاریابی مستقیم از سال قبل با تمرکز بر پیامهای شخصیسازیشده، کمپینهای موثرتری ایجاد کرده که منجر به تعامل بهتر و افزایش فروش میشود. پس از تکمیل سه مرحله آخر، بر روی ادامه کلیک و به قسمت داشبورد تبلیغات بروید. این مکان همان جایی است که محتوای خود را آپلود میکنید، نسخه تبلیغاتی را مینویسید و در نهایت آن را منتشر میکنید. انتخاب قالب تبلیغ تماماً به محتوای در نظر گرفته شده از سوی شما بستگی خواهد داشت.
همچنین استفاده از عناصر بصری جذاب و پیام های متناسب با نیاز مخاطبان هدف، احتمال تبدیل کاربران به مشتری را افزایش میدهد و این یعنی صرف بودجه بهصورت مؤثرتر. در دنیای بصری محور رسانه های اجتماعی، اینستاگرام به عنوان یک پلتفرمی که در آن کسبوکارها میتوانند محصولات، خدمات و شخصیتهای خود را به شیوهای جذاب و معتبر به نمایش بگذارند. اینستاگرام با بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال، گنجینه ای از مشتریان بالقوه را ارائه می دهد که منتظر کشف و تبدیل شدن هستند. اما، با الگوریتمهای در حال تغییر و رقابت فزاینده، متمایز شدن از سایرین و جذب مشتریان به سمت برندتان به طور فزایندهای دشوار میشود. اجرای تبلیغات موثر چه یک بازاریاب باتجربه باشید و چه تازه شروع به کار کرده اید، این تکنیک ها به شما کمک می کند تا پتانسیل کامل اینستاگرام را باز کنید و فروش، تبدیل و رشد کسب و کار خود را افزایش دهید. تبلیغات ارگانیک و موثر در اینستاگرام نیز بخش مهمی از استراتژی بازاریابی کسب وکارهای ایرانی را تشکیل میدهد.
ابتدا باید هویت برند خودتان را به خوبی تعریف کنید تا بتوانید آن را به دیگران منتقل کنید. بهترین روش برندسازی در اینستاگرام، تبلیغاتی است که به طور هوشمندانه انجام میشود. این روش میتواند به تدریج کسب و کار شما را در ذهن کاربران شبکه اجتماعی جا بندازد. چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟ 13 روش موثر برای دیده شدن تبلیغات اینستاگرامی و قبل از شروع تبلیغات در اینستاگرام، حتما باید مراحلی را طی کنید که میتواند تأثیر بهتری نتیجه تبلیغات شما داشته باشد. از جمله موارد مهم، ساختن پیج و صفحه جذاب است، که با این اقدام، فرصت افزایش تعداد فالوورها بعداز ورود کاربر به صفحه افزایش مییابد. در دنیای امروز، برای خرید و مشاهده محصولات، بیشتر افراد به جای رفتن به فروشگاهها و پاساژها، از اینستاگرام استفاده میکنند.
استفاده از ویدیو اینستاگرامی
اینستاگرام به عنوان یکی از بزرگترین شبکههای اجتماعی جهان، امکانات متعددی برای تبلیغات ارائه میدهد. از آنجایی که این پلتفرم توانسته است توجه میلیونها کاربر را جلب کند، تبدیل به یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی برای برندها و کسبوکارها شده است. تبلیغات در اینستاگرام باید به گونهای طراحی شود که امکان تعامل با مخاطبان را برای کسبوکار شما فراهم کند.
فارغالتحصیلان این رشته میتوانند در حوزههای مختلفی مانند طراحی وب، هوش مصنوعی، امنیت سایبری و توسعه نرمافزار مشغول به کار شوند. اگر در حال تولید ویدیو برای یوتیوب هستید، استفاده از آنها در اینستاگرام یک حرکت هوشمندانه است. به خصوص اینکه اینستاگرام در ژوئن 2021 اعلام کرده است که این پلتفرم در آینده بیشتر روی ویدیو تمرکز خواهد داشت. الگوریتم اینستاگرام به این صورت است که امکان بالا پایین شدن آمارتان در طی زمان وجود دارد. شما میتوانید با رعایت موارد و ترفندهای ذکر شده، آمار پیجتان را بالا نگه دارید.
یکی از مهمترین چالشهای بسیاری از خانمها برای کار کردن، محیط شغلی نامناسب و رسیدگی به کارهای منزل است. به همین دلیل هم آنها باید بهترین شغلهای پردرآمد برای بانوان را پیدا کنند تا بتوانند هم در یک فضای کاملا استاندارد و امن باشند و هم درآمد خوبی داشته باشند. برای مثال در تصویر زیر از کاربران خواسته شده تا در ازای تگ کردن دو نفر از دوستان اینستاگرامی خود، در قرعهکشی شرکت کنند و به عنوان جایزه، ماسکهای طبیعی صورت هدیه بگیرند. یا در پست زیر از صفحه «نایک» در کپشن از کاربر خواسته شده تا برای خرید کفش نشان داده شده در تصویر، به وبسایت مراجعه کند.
{همکاری با اینفلوئنسرها
|}این معاملات انحصاری نه تنها فالوورهای شما را تشویق به خرید میکند، بلکه آنها را تشویق میکند تا این پیشنهاد را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند و باعث افزایش دید و دسترسی برند شما میشود. انتخاب محتوای بومیسازی شده از مهمترین عواملی است که به تأثیرگذاری حداکثری تبلیغات کمک میکند.در واقع، انجام تبلیغات غیرمستقیم از ظریفترین نکاتی است که به تبحر و هنر قابل توجهی نیازمند است. تجربه نشان داده است که محتوای تبلیغاتی بومی و غیر مستقیم بازخورد بیشتری دریافت کرده و مشارکت و تعامل کاربران بیشتری را به خود جلب میکنند.
پیش از شروع صحبت در رابطه با چگونگی تبلیغات در اینستاگرام از طریق IGTV بد نیست که اول به شما بگوییم که تلویزیون اینستاگرام چیست. با فرض اینکه بودجهی مشخصی برای تبلیغات از طریق استوریهای اینستاگرام دارید و بنرهای خود را نیز طراحی کردهاید، گام بعدی ایجاد یک کمپین تبلیغات در استوریهای اینستاگرام است. استیکرهای متعددی برای استوریهای اینستاگرام وجود دارد که یکی از مهمترین آنها برای کارهای تبلیغاتی، استیکر لوکیشن است. در سال ۲۰۲۴، ۸۴ درصد از مصرفکنندگان اعلام کردند که پس از تماشای ویدیوهای تبلیغاتی، انگیزه بیشتری برای خرید پیدا کردهاند.
بهجای اینکه دائما به تولید محتوا مشغول باشید، میتوانید محتواهای تولیدشده توسط کاربران را با اجازه آنها بهاشتراک بگذارید. این استراتژی یکی از محبوبترین روشهایی است که به بالا رفتن تعامل اینستاگرام منجر میشود. در نظر گرفتن یک هایلایت برای منتشرکردن رضایت مشتریان از محصولات و خدمات شما ایده بسیار مناسبی برای انجام این کار است. با وجود این نوشتن کپشن جذاب برای عکسها و ویدیوها میتواند بر افزایش تعامل در پست و استوری اینستاگرام اثر بگذارد. استفاده از کپشنهای کوتاه، صمیمانه و کاربردی در جلب نظر کاربران به شما کمک میکند.
این روند میتواند منجر به کاهش هزینهها و افزایش نرخ تبدیل برای برندها شود. هرچند تبلیغات در اینستاگرام ابزار مؤثری برای جذب مشتری است، اما هزینه آن ممکن است برای برخی از کسبوکارها بالا باشد. به ویژه برای برندهای کوچک یا نوپا، هزینه تبلیغات میتواند به سرعت به میزان قابل توجهی برسد. مدیریت بودجه و پیشنهاد قیمت صحیح از چالشهای دیگری است که کسبوکارها باید با آن مواجه شوند. در نهایت، موفقیت در تبلیغات اینستاگرام بستگی به درک درست از نیازهای مخاطبان، استفاده از محتوای جذاب، انتخاب استراتژیهای صحیح و تحلیل دقیق نتایج دارد. اگر شما محصولات فیزیکی میفروشید، تبلیغات شاپینگ اینستاگرام میتواند ابزاری بسیار مؤثر باشد.
این هزینه میتواند بر اساس کلیک (PPC)، نمایش یا حتی اقدامات خاص مانند خرید یا تکمیل فرم، پرداخت شود. تبلیغات پولی هم بهصورت آنلاین (مانند تبلیغات در گوگل و اینستاگرام) و هم آفلاین (مانند بیلبوردها و تلویزیون) انجام میشود. با این حال، در دنیای امروز، تبلیغات دیجیتال به دلیل کارایی بیشتر، محبوبیت بالاتری پیدا کرده است. شاید کلیشهای به نظر برسد، اما اگر محصول شما عالی باشد، خودش تبلیغ خودش را میکند. یکی از مهمترین بخشهای شات کردن در اینستاگرام، تگ کردن صفحه مورد نظر است. بدون تگ کردن، مخاطبان نمیتوانند بهراحتی به صفحه معرفیشده دسترسی پیدا کنند.
یکی از کمهزینهترین و قویترین روشهای افزایش مشتری، بازاریابی دهانبهدهان است. وقتی یک مشتری از شما راضی باشد، داوطلبانه شما را به دوستان و آشنایانش معرفی میکند. طبق مطالعات، مردم ۹۲٪ بیشتر به توصیه دوستان و خانواده خود اعتماد دارند تا تبلیغات! وقتی صحبت از افزایش مشتری میشود، اولین چیزی که به ذهن بسیاری از افراد میرسد، تبلیغات است. تبلیغات دیجیتالی، بیلبوردها، تبلیغات پیامکی و دهها روش دیگر که البته هزینههای سنگینی هم دارند.
یکی از بهترین راه های تبلیغات در اینستاگرام استفاده از استوریهای اینستاگرام است. استوریهای اینستاگرام در فید حساب اینستای شما باقی نمیمانند، بنابراین، شما میتوانید بدون نگرانی از زیاد شدن تعداد پستهای خود، استوریهای متعددی به اشتراک بگذارید. یکی از مهمترین نکاتی که برای تبلیغات در اینستاگرام باید رعایت کنید، بهینهسازی پروفایل است.
این افراد، میتوانند برند، محصولات، خدمات و پیج شما را تبلیغ کنند تا فالوورهایشان، پیج شما را مشاهده کنند. به دلیل آن که این افراد نرخ تعامل بالایی با مخاطبانشان دارند، نرخ تعامل صفحه شما هم بهبود پیدا میکند. البته به شرط آن که اینفلوئنسرهای درستی انتخاب کنید و فردی محبوب در میان فالوورهایش باشد. اگر به دنبال یک راه عالی و موثر برای بالا بردن نرخ تعامل اینستاگرام هستید، حتماً از لایو و استوری استفاده کنید.
علاوه بر پاسخ به سوالات مخاطبان، راه دیگر افزایش تعامل پاسخ به کامنت های غیر سوالی است. گاهی مخاطبان از شما تشکر میکنند و یا ایراداتی را نسبت به محتوا شما بیان میکنند. اگر کاربری از محتوای شما ایرادی گرفت و بازخورد او درست بود، تشکر کرده و با او تعامل داشته باشید.
تبلیغات در اینستاگرام تاثیر زیادی در رشد کسبوکار دارد؛ چراکه موجب افزایش آگاهی از برند، وفاداری مشتریان و در نهایت فروش بیشتر میشود. اگر به دنبال راهکاری سریع برای افزایش دیدهشدن و توجه به پروفایل خود در اینستاگرام هستید، تبلیغات در این پلتفرم میتواند یک گزینه مناسب باشد. این روش باعث میشود که تعداد فالوورها و تعاملات شما به سرعت افزایش یابد و در نتیجه، محتوای شما به افراد بیشتری نمایش داده شود. به دلیل ارتباط نزدیک اینستاگرام با فیسبوک، تبلیغدهندگان میتوانند از دادههای فیسبوک برای هدفگیری دقیقتر مخاطبان خود استفاده کنند.
- این ابزار تغییر دهنده بازی به شما امکان می دهد محصولات را مستقیماً در پست ها و استوری های خود برچسب گذاری کنید و خرید از برند شما را برای مشتریان به طرز مضحکی آسان می کند. {
- برای استفاده از چت بات ها در اینستاگرام، می توانید از ابزارهای مختلفی مانند ManyChat و Chatfuel استفاده کنید. |}
- با افزایش استفاده از دستیارهای صوتی مانند Google Assistant و Alexa، بازاریابی مبتنی بر جستجوی صوتی اهمیت زیادی پیدا کرده است.
- از طرفی، بالا بردن نرخ تعامل اینستاگرام کمک زیادی به افزایش آگاهی از برند (Brand awareness) میکند که بخشی از موفقیت پیج اینستاگرامتان است. {
- برای جلب توجه مخاطبان، تبلیغات شما باید به افرادی که در محدوده جغرافیایی شما زندگی میکنند، نمایش داده شود. |}{
- لایک کردن کامنتهای دنبالکنندگان اکانتهای رقیب و همکار امکان آغاز تعامل با کاربران را برای شما فراهم میسازد. |}
بعد از هدفگذاری دقیق، مرحله بعدی انتخاب استراتژی مناسب برای تبلیغات پولی است. راههای متعددی برای تبلیغات پولی وجود دارد، اما برای مشاهده تأثیر بیشتر در فروش، باید بهترین استراتژی را بر اساس هدف کسبوکار خود انتخاب کنید. اگر به دلیل هزینههای تبلیغات پولی از اجرای کمپینهای تبلیغاتی منصرف شدهاید، شاید وقت آن رسیده که در تصمیمتان تجدید نظر کنید. در دنیایی که حدود ۲۷ درصد از خریدهای مردم از طریق اینترنت انجام میشود (Tidio)، چشمپوشی از تبلیغات پولی یعنی از دست دادن مشتریان بالقوه!
با نشان دادن لحظات شاد و خاطرهانگیز، توانسته رابطه ای نزدیک و احساسی با مخاطبان خود ایجاد کند. این مثالها به برند های بزرگ چگونه از تبلیغات خلاقانه و متناسب با روحیه برند خود استفاده کردهاند تا مخاطبان بیشتری را جذب و با آنها تعامل کنند. سوالات زیادی برای کاربران بوجود میآید که نیازمند ایجاد ارتباط با شما هستند! نحوه ارتباط کاربران با شما متفاوت است؛ برخی از طریق تماس، برخی از طریق دایرکت و برخی دیگر از طریق ایمیل با شما ارتباط برقرار میکنند و شما باید راههای ارتباطی مختلفی برای کاربران درنظر بگیرید.
این وب سایت